Podloga w przyczepce
Od czasu rozebrania połowy podłogi w przyczepie nie bardzo miałem koncepcje jak ja zrobić od nowa żeby było dobrze. Trzeba było uważać na to żeby buda się nie zawaliła po zdemontowaniu części podłogi. Dlatego tez musiałem zrobić podbudowę która trzymała przednia cześć przyczepki na odpowiedniej wysokości bez ryzyka obsunięcia się. Po wykonaniu podbudowy można było spokojnie zabrać się za odbudowę podłogi która w pierwszej części polegała na przyklejeniu drewnianych listew do blachy aluminiowej oraz przyspawaniu wzmocnień do ramy przyczepki. Oczywiście po wcześniejszym wyczyszczeniu blachy i przeszlifowaniu tak żeby klej miał się czego trzymać.
Szczegóły
Stopki od przyczepki były zardzewiałe i w sumie za krótkie. W oryginale trzymały tylko cześć listwy która utrzymuje całą konstrukcje dlatego tez został dospawany profil nieco szerszy i dłuższy tak żeby mógł utrzymać więcej belki konstrukcyjnej. Oczko do podnośnika w jednej stopce było urwane a w drugiej tez urwane ale zastąpione nakrętką. Żeby to miało ręce i nogi oczka zostały zrobione z grubych oczek od łańcucha hartowanego.
Stopki od przyczepki były zardzewiałe i w sumie za krótkie. W oryginale trzymały tylko cześć listwy która utrzymuje całą konstrukcje dlatego tez został dospawany profil nieco szerszy i dłuższy tak żeby mógł utrzymać więcej belki konstrukcyjnej. Oczko do podnośnika w jednej stopce było urwane a w drugiej tez urwane ale zastąpione nakrętką. Żeby to miało ręce i nogi oczka zostały zrobione z grubych oczek od łańcucha hartowanego.
Dospawano również poprzeczki do ramy na po obu stronach nadkola i dodatkowo jedną poprzeczkę przy progu wejściowym i długi profil 50x30 przechodzący przez sam środek podłogi.
Podbudowa przedniej części. bez niej dyszel podnosił się do góry a buda opadało na dół -efekt? pogięta blacha za bakistą
ten chwytak zapobiegał kiełchotaniu się na boki
W poprzedniej wersji, nadkola były zrobione z trzech listew sklejonych do siebie. W mojej wersji nadkola będą składały się z jednego elementu.
wyczyszczone ze starego kleju szczotką na wkrętarce
tak to wyglądało podczas klejenia masą klejąco-uszczelniającą widoczną na zdjęciu
po nadkolach kleiłem listwy
zaokrąglone zostały wycięte z szerszych desek.
Apropo podpory to jednej mi brakuje jak by komuś zbywała to odkupie. ma około 50 cm
Stopki od przyczepki były zardzewiałe i w sumie za krótkie. W oryginale trzymały tylko cześć listwy która utrzymuje całą konstrukcje dlatego tez został dospawany profil nieco szerszy i dłuższy tak żeby mógł utrzymać więcej belki konstrukcyjnej. Oczko do podnośnika w jednej stopce było urwane a w drugiej tez urwane ale zastąpione nakrętką. Żeby to miało ręce i nogi oczka zostały zrobione z grubych oczek od łańcucha hartowanego.
Dospawano również poprzeczki do ramy na po obu stronach nadkola i dodatkowo jedną poprzeczkę przy progu wejściowym i długi profil 50x30 przechodzący przez sam środek podłogi.
Rame pomalowano czarną farbą chlorokauczukową
W tak zwanym między czasie tworzyłem część podłogi ze sklejki i listew.
w oryginale podłoga składała się od dołu z 5mm płyty wiórowej, 2,8cm styropianu i 8 mm sklejki.
u mnie będzie to 4mm sklejki, 3cm styropianu i 8 cm sklejki. poprzeczki w oryginale były cieńsze i gęściej rozmieszczone. ja zrobiłem szersze listwy podparte profilem.
sklejke 4mm o wymiarach fabrycznych 125x250 cm trzeba było przyciąć do 125x 201. płyta ta zmieściła mi się na przyczepce z równą podłogą gdzie przykleiłem na vikol listwy. Na wierzch położyłem sklejke 8mm i obciążyłem całość ciężkimi zbiornikami. wyszło nieźle.
fajnie tu u Ciebie! blog warty polecenia :)
OdpowiedzUsuń59 yrs old Software Consultant Hobey Shadfourth, hailing from Earlton enjoys watching movies like Demons 2 (Dèmoni 2... l'incubo ritorna) and Lego building. Took a trip to The Four Lifts on the Canal du Centre and drives a Ferrari 250 GTO. zasob
OdpowiedzUsuńNigdy nad takimi podłogami się nie zastanawiałem i jak dla mnie zdecydowanie zawsze drewniana podłoga jest najlepszym wyborem. Muszę przyznać, że świetny wybór takich podłóg mają w https://artcorestudio.pl/podlogi-drewniane i ja właśnie tam swoją nabywałem.
OdpowiedzUsuńSuper wpis
OdpowiedzUsuńCiekawie napisane
OdpowiedzUsuńZainteresował mnie ten blog
OdpowiedzUsuńold school wraca!
OdpowiedzUsuńBardzo szczegółowy artykuł, dziękuję
OdpowiedzUsuń