W pół do kondygnacji... -Dom pasywny zrób to sam


Siemanko. Po wylaniu betonu na płytę fundamentową przyszedł czas na ściany. Byłyby już dawno zrobione, gdyby nie kapryśna pogoda, która jak dla mnie miała też i dobre strony- nie musiałem podlewać betonu płyty bo był cały czas podlewany przez deszcz. A to spore udogodnienie jak się jeszcze nie ma wody na działce:)
Nie obyło się też bez przeszkód przy łączeniu ścian z płytą fundamentową. System izodom jest tak dokładny, że wystarczy pół centymetra różnicy w wymiarze a już się robi problem. Z dwa dni zmarnowałem na dopasowywanie klocków, które i tak by nie miały szansy się dopasować, ponieważ płyta była centymetr mniejsza, niż wymiar w projekcie. Rozwiązaniem było odcięcie zamków z płyty i postawienie ścian swobodnie. Po tej operacji wszystko się zgadzało i system naprawdę składa się jak klocki lego. Po złączeniu 4 pięter klocków ściana była solidna, stabilna i pięknie wypoziomowana.
W między czasie stawiałem także ściany nośne z betonu komórkowego na zaprawę cienkowarstwową i powiem szczerze, że też się fajnie z niej buduje, ale dużo czasu zajmuje badanie poziomicą czy wszystko gra, natomiast  przy izodomie tylko kładziesz i dobijasz a pion sam wychodzi.
Prawdopodobnie jutro zostanie zalane 5 pięter ścian zewnętrznych. Podparłem je solidnie płytami osb od wewnątrz, bo mnie wszyscy straszą, że mi beton powyrywa styropian. No cóż, zobaczymy.








 te zamki trzeba wyciąć jak się płyta ze ścianami nie chce zgrać
 zbrojenie narożników z dwóch pionowych prętów 10mm i podwójnej obręczy z 8mm na każdej warstwie
 pod oknami trzeba rzucić takie dwa pręty 12mm



 a po co komu sprężarka na budowie? do wydmuchiwania wody z zamków po deszczu lub rosie


 obok okien też muszą być dwa pręty wraz z obręczami

 termometr z sondą, która jest zainstalowana pod chudym betonem. trzeba wiedzieć czy budynek jest zagrożony wysadzeniem

 wiedziałem że coś mi za szybko idzie te murowanie. zapomniałem o połączeniu ściany ze ścianami zewnętrznymi ale jakoś wybrnąłem -drut 10mm pod skosem z dwóch stron
 na takie kołki do styropianu przymocowane będą płyty osb









 między czasie wizja lokalna jak to będzie wyglądać







Jutro zalewanie pięciu pierwszych warstw pustaków. Podpowiedzi mile widziane. Pozdrawiam.


Komentarze

  1. Ściany wewnętrzne z betonu komórkowego? Czemu reszta też nie z izodomu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bo byłyby droższe. poza tym wydaje mi się że i akustycznie beton komórkowy lepiej wypada niż beton ze styropianem.

      Usuń
    2. Ok, to nie lepiej sylikaty czy poprostu nie chciałeś tak ciężko?
      Łączenie rozumiem to zbrojenie i sklejenie ze ścianą?

      Usuń
    3. sylikaty ale jako ściany wewnętrzne czy zewnętrzne? od zewnątrz musiałbym je murować+ ocieplać 30cm styropianu, z tego co widziałem to lać słupy z betonu na wzmocnienia więc izodom jest szybszy i pochłania mniej pracy. a wewnątrz silka? trudna w obróbce

      Usuń
    4. Chodziło mi wewnątrz de facto mieszkam teraz w bloku z silikatów. I cisza sąsiadów praktycznie się nie słyszy. Generalnie też się zastanawiam nad izodomem, więc poprostu się ciekawie dlaczego wybierasz tak a nie inaczej. Bo ja mam "zero" wiedzy na ten temat :).
      Dzięki za odpowiedź

      Usuń
  2. Jestem ciekawy tego termometru pod chudziakiem - rozumiem, że jest tam tylko na czas budowy, potem, jak dom bedzie grzany, nie ma szans, żeby temperatura pod spodem zeszła poniżej 0 - ale co zamierzasz zrobić, jak Ci "wysadzi" budynek teraz? Po prostu przerywasz prace, do czasu oddajania gruntu czy robisz jeszcze coś innego?
    Styropianiu nie rozwali, a na pewno nie trzeba aż dawać całej płyty OSB, szkoda materiału. Pracowałem na budowie, gdzie robili sciany po 11 m długości, na dodatek zalewali ściany betonem płynniejszym (większe parcie), niż zaleca to Izodom. Do ścian z obu stron mocowali deski na ściągi, tak jedna na 1,5m dawali, i nie było żadnych problemów. Jak beton będzie odpowiedniej konsystencji to nawet bez desek się obejdzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. termometr będzie cały czas w pomieszczeniu technicznym (bo trudno to nazwać kotłownią) a sonda pod chudym betonem. zamontowałem też sondę drugiego termometru na granicy betonu ściany i zewnętrznego ocieplenia. termometry będą zaspokajać moją ciekawość jaka jest skuteczność izolacyjna materiałów. a co do wysadzania budynku to jak na razie jest on zagrożony jak by przyszły srogie długotrwałe mrozy to nie wiem czy grzanie budynku coś da. stosuje się opaskę poziomą wokół domu z płyt styrodurowych które mają za zadanie uniemożliwić/opóźnić przymarzanie gruntu pod budynkiem. puki co jeszcze nie zrobiłem tego u siebie ale niebawem muszę się za to wziąć. jak na razie temperatura nie spadła poniżej 10 stopni.
      co do płyt to zgadzam się, nie potrzebne były aż takie zabezpieczenia ale kierownik budowy straszył i nalegał żeby zabezpieczyć solidnie więc tak zrobiłem na wszelki wypadek. dziś już mam zalaną kondygnacje i wiem że nic się nie dzieje ze ścianą ze styropianu podczas zalewania

      Usuń
  3. Przed zalewaniem betonu zamki zakryj folią budowlaną, wtedy nie będziesz musiał wydłubywać go ze szczelin.
    No chyba że korzystasz z koryta od IZODOMU

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki za podpowiedź, korytka nie miałem ale od razu po betonowaniu oczyściłem zamki sprężonym powietrzem i obyło się bez drapania.

      Usuń
  4. A jak wygląda montaż rolet podtynkowych nad oknami? 20 cm styropianu wyciąć i zamontować puszkę z roleta? Nadal będzie to miejsce dobrze ocieplone?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szczerze? nie mam pojęcia. od początku mamy zaplanowane drewniane okiennice i dlatego nie wchodziłem w szczegóły rolet. pozdrawiam

      Usuń
  5. Projekt domu zrobił normalny architekt ? Jak ma się cena projektu z izodomu do standardowej budowy? Dużo droższy projekt?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. normalny projekt z tym że szukaliśmy takiego który będzie miał zbliżone ułożenie pomieszczeń i bryłę do domów pasywnych. Niebawem o tym szerzej napiszę. pozdrawiam

      Usuń
  6. Super wpis! Wszystko dokładnie pokazane i wyjaśnione.

    OdpowiedzUsuń
  7. 41 years old Accounting Assistant I Leland Ruddiman, hailing from Manitouwadge enjoys watching movies like "Dudesons Movie, The" and Roller skating. Took a trip to La Grand-Place and drives a Pathfinder. mozesz sprawdzic tutaj

    OdpowiedzUsuń
  8. 55 yr old Social Worker Jedidiah Longmuir, hailing from Owen Sound enjoys watching movies like Outsiders (Ceddo) and Worldbuilding. Took a trip to Tyre and drives a Ferrari 330 P3. zobacz te strone internetowa

    OdpowiedzUsuń
  9. 20 yrs old Business Systems Development Analyst Jamal Royds, hailing from Gaspe enjoys watching movies like Analyze This and 3D printing. Took a trip to Abbey Church of Saint-Savin sur Gartempe and drives a Ferrari 250 GT SWB California Spyder. dodatkowy odczyt

    OdpowiedzUsuń
  10. Super to wszystko opisałeś. Świetny wpis!

    OdpowiedzUsuń
  11. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajna i bardzo rzetelna relacja. Można dzięki niej wdrożyć się w temat.

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo fajna relacja z budowy. Podoba mi się Twoja szczegółowość.

    OdpowiedzUsuń
  14. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  15. Każdy etap budowy wymaga nie tylko umiejętności ale również niezbędnej wiedzy.

    OdpowiedzUsuń
  16. Geodezja jest nie tylko nauką, ale także praktyką, która ma bezpośredni wpływ na nasze codzienne życie. Od pomiarów terenowych, przez mapy do celów projektowych, po geodezyjne obsługi inwestycji - wszystkie te usługi są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego społeczeństwa. https://geo-szkic.pl/ to firma, która oferuje te i wiele innych usług geodezyjnych, które pomogą Ci w odpowiednim zarządzaniu Twoją nieruchomością.

    OdpowiedzUsuń
  17. Przeglądam Twoje wpisy i jestem pełen podziwu, jak dokładnie i szczegółowo wszystko zostało przedstawione na blogu.

    OdpowiedzUsuń
  18. Informacje jak te są bardzo pożyteczne.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  20. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo ciekawym rozwiązaniem są też instalacje domu inteligentnego. Więcej o rozwiązaniach takich jak smart dom poczytacie w internecie. Moim zdaniem technologia XXI wieku daje naprawdę świetne możliwości i warto się nimi bliżej zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  22. Warto jest zapoznać się z tak ciekawymi informacjami.

    OdpowiedzUsuń
  23. Niezwykle pouczający jest ten wpis. Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam a nawet zachęcam do zostawienia komentarza

Popularne posty z tego bloga

ściana szczytowa, więźba dachowa

Kostka betonowa z formy

Stojak na probówki