po 3 miesiącach na bezrobociu

Panie i Panowie... przed zimą udało się zalać strop. Ale po kolei!

Przez ostatni miesiąc zrobiłem kilka rzeczy, mianowicie zainstalowałem zbiornik na ścieki (10m^3) i deszczówkę (4m^3) do tego szachty na hydrofor a przy okazji Pan Mirek obkopał mi dookoła dom, tak, żeby można było położyć opaskę styrodurową. W projekcie były płyty o długości 100 cm i grubości 6cm, ale nie mogłem trafić takowych, więc położyłem 125 cm długości i 8 grubości. Budynek na pewno nie przemarznie od dołu, w ogóle nie przemarznie:)

Kilka zdjęć z tych operacji:






 Zbiornik 10m^3



 Zbiornik 4m^3 wykopany w najniższym punkcie działki. Do niego jest doprowadzona rura z rynny dachu. Będzie też zbierał wodę z całej działki  podczas długotrwałych opadów, kiedy ziemia nie będzie już w stanie wchłaniać wody.



Tutaj będzie sobie hałasował hydrofor, dopóki nie powstanie garaż z piwnicą.








Następnym etapem przed stropem było wymurowanie ścianki nośnej koło schodów oraz wylanie słupa, ponieważ nie opłacało się murować ściany z pół pustaka. Murowany został na zaprawę cementową- temperatury były bliskie 0 a klej do pustaków można używać od 5 stopni C. Do zaprawy została dodana domieszka przeciwmrozowa. było tak zimno że musiałem sobie zrobić namiot.
Wstępny szkic schodów

 Namiot z plandeki został wyposażony w grzejnik i światło




 Wrzucanie belek trwało kilka godzin w 4 osoby na spokojnie. Wrzucanie garów (czyli pustaków teriva) też szybko, bo w 2 dni obskoczyliśmy 90% stropu. Ale docinki, stemple i zbrojenie trwało trochę więcej. Zwłaszcza, że nie nie codziennie dało się coś robić ze względu na pogodę.

























 Jeszcze w tak zwanym międzyczasie nastąpił nagły atak zimy. Żeby mieć szansę na zalanie stropu musiałem się pozbyć jak największej ilości śniegu ze stropu, ponieważ zalewanie betonu na śnieg jest niemożliwe a sama odwilż nie roztopiłaby 15 cm śniegu.




 Po "łopatowaniu"
 Po "wymiataniu"




 Zbrojenie ścian kolankowych i szczytowych muszą być połączone z wieńcem stropu.

 Instalacja kanalizacyjna, oczywiście nie w całości.



 Belka z prętów 12mm będzie trzymała całe schody.
 Większe szpary między garami uszczelniłem pianą PUR. Tak jechałem po keramzycie, że aż mi się kalamitka z pistoletu starła....

 Zalewanie trwało jakieś 2 godziny. poszło 7m^3.



 Jutro nakrywam strop folią budowlaną i grubą plandeką. Wstawiam piec typu koza i będę cisnął z instalacjami. Na pierwszy rzut idzie instalacja wodna z rurek PP. Zgrzewarkę właśnie zamówiłem na allegro.


 A taką zajebistą kozę trafiłem na złomie za ćwierć liścia:) Jak przeżyje budowę to się ją odpicuje i postawi w salonie:) Hłehłe.


Komentarze

  1. no to widzę że opłacało się pójść na bezrobocie. w 3 miesiące taki stan i zero kosztów związanych z robocizną..

    OdpowiedzUsuń
  2. No i jedziemy dalej z tematem. Niech praca wre!
    https://el-san.pl/

    OdpowiedzUsuń
  3. Super napisane. Jestem pod wielkim wrażeniem.

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy zbiornik na ścieki i deszczówkę został użyty ze względu na chęć zachowania "pasywności" domu czy z konieczności (brak doprowadzonej wody i ścieków?). Czy z oszczędności?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co do ścieków to nie było innego wyjścia a co do deszczówki to racjonalna gospodarka zasobami darmowymi:) lepiej mieć deszczówkę w zbiorniku niż błoto dookoła

      Usuń
  5. Super artykuł. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. A nie lepiej beton na zalewanie stropów wziąć z betoniarni? Wtedy z betoniarki z pompą do betonu o wiele szybciej się je zalewa. Co o tym sądzicie?


    https://ciepiela.eu/pompy-do-betonu-sermac

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajnie napisane. Jestem pod wrażeniem i pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. 36 yrs old Administrative Assistant IV Bernadene Baines, hailing from Dauphin enjoys watching movies like Nömadak TX and Cycling. Took a trip to Tyre and drives a De Dion, Bouton et Trépardoux Dos-à-Dos Steam Runabout "La Marquise". link

    OdpowiedzUsuń
  9. Podoba mi się jak dokładnie dokumentujesz poszczególnie wykonane prace.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wszystko doskonale wygląda

    OdpowiedzUsuń
  11. Relacja jest bardzo szczegółowa.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten czas zdecydowanie nie był straconym czasem.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawy i inspirujący wpis

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam takie szczegółowe relacje jak ta.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam a nawet zachęcam do zostawienia komentarza

Popularne posty z tego bloga

ściana szczytowa, więźba dachowa

Kostka betonowa z formy

Stojak na probówki