pierwszy kwartał 2017

Trochę zaspałem po zimie z opisem prac więc śpieszę z uzupełnieniem.

Warto zacząć od tego że moje zamiary były za bardzo optymistyczne. Miał powstać strop, miałem zakryć okna kształtkami z poddasza, miałem wstawić piec typu koza i miało być na tyle ciepło że będzie można sobie całą zimę naginać w środku.
 OTÓŻ BŁĄD! Error po całości.
Mimo że zrobiłem wszystko co napisałem powyżej, po rozpaleniu w piecu temperatura w pomieszczeniu wzrosła z 1 stopnia do 4 po kilku godzinach palenia a ja zamiast coś robić to siedziałem przy piecu i się dogrzewałem. Ale nie ma co się załamywać wiosna przyszła w miarę szybko.
Pod koniec lutego zacząłem stawiać ściankę kolankową poddasza. Poszło sprawnie ale do jej zalania potrzebny mi był szalunek schodów.
Ze schodami było trochę zabawy ale efekt finalny jest zadowalający.
Najpierw musiałem zrobić symulacje schodów ze sznurka żeby wiedzieć jak zrobić spód szalunku.
Dzięki temu wychwyciłem że nie będą zbyt wygodne i ostatecznie przesunąłem stopnie jeszcze o kilka cm.
Może dolny szalunek nie wygląda jakoś imponująco jeżeli chodzi o estetykę ale spełnił stawiane mu zadanie-wytrzymał!
Część widoczna to tylko prosty odcinek pod górną częścią schodów.

A jak mocny powinien być dolny szalunek? tak żeby można było po nim chodzić i skakać bez drgnięcia-taka mała podpowiedź dla tworzących schody.

Po zapiankowaniu  szczelin przyszła pora na zbrojenie. Druty były zakotwione w wywierconych otworach i związane drutem wiązałkowym.
Stopnie były nieco wyższe niż projekcie a wykonane zostały z płyty OSB. Sama płyta by nie wytrzymała naporu betonu ale po przykręceniu do niej poprzeczki z drewna jej wytrzymałość drastycznie rośnie i z takiego T-ownika można swobodnie sobie siekać szalunek na schody.

Po zalaniu zacząłem stawiać ścianki działowe z profili stalowych bo w sumie z dachem się jeszcze wahałem z jakiego materiału wykonać więźbę i jak ocieplić. Dziś już wiem że to będzie świerk syberyjski suszony komorowo czterostronnie strugany. Właśnie wylądowała dostawa u mnie w salonie:)

Zacząłem też wykańczać elewacje od zewnątrz bo na ostrym słońcu ocieplenie zaczyna pykać. Nie wiem w jakim stopniu to może obniżać właściwości izolacyjne styropianu ale te pykanie nie wróży nic dobrego.











Ściana kolankowa














 Druty wieńca zamiast standardowych strzemionek były łączone za pomocą takich wygibasów


 kupiłem za krótkie kotwy więc trzeba je było nieco wydłużyć

zostało zalane pół kondygnacji. następne pół będzie postawione po krokwiach





 Schody przed i po zalaniu


 wirtualne schody ze sznura





















 z jednego stopnia nie zrobiłem T-ownika i trzeba go było podeprzeć stemplem
 drugi stopień lekko wybrzuszyło ale na drugi dzień rozebrałem szalunek i wyrównałem beton




Ścianki działowe z profili stalowych


 kuchnia będzie ni zamknięta ni otwarta. będzie lekko odcięta

 sufit obniżony na 18cm z powodu instalacji rekuperacji


Elewacja



 odkopane do "krawężnika" płyty fund.

ostatnie porządne  wypełnione szczelin pianą

 ciężko złapać odpowiednie warunki na klejenie strony południowej. powyżej 25 stopni klej za szybko wysycha.


 taki podest sobie wystrugałem i dzięki niemu sam mogę sobie obskoczyć prawie 3,5 metrową ścianę

 wstawiłem moskitiery żeby komary nie wchodziły ;)



Drewno na dach



no i jest drewno na dach jak już wcześniej wspominałem świerk syberyjski suszony komorowo czterostronnie strugany 

Komentarze

  1. Pan kończy pomału a my z żoną zaczynamy naszą budowę z klocków lego i to całkiem niedaleko od Pana 😉 pilnie śledzimy bloga i naśladujemy. Trzymamy kciuki głównie za pogodę i niech mury pną się do góry

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. no jeszcze trochę do zakończenia budowy ale z klockami izodomu niebawem sie rozstanę bo już stawiam ściany szczytowe:) a gdzie budujecie to może wpadnę na inspekcję:) powodzenia życzę i wszystkiego dobrego

      Usuń
    2. Witam, przepraszam że tak późno odpisuje ale budowa trwa w najlepsze. Budujemy w Pliszczynie i chętnie poddamy sie inspekcji. Najszybciej można złapać mnie mejlem mc.doradca@gmail.com . Również wszystkiego dobrego i mam nadzieję do zobaczenia

      Usuń
    3. Panie Mariuszu, jakiej wielkości buduje Pan dom? Ja jestem na etapie koncepcyjnym czyli najbardziej rozważam rozpoczęcie właśnie z Izodomem. :)

      Usuń
    4. Witam Panie Blażeju, dom planowo miał mieć niecale 130m2 po zastosowaniu technologii Izodom wyszło prawie 160 :) Polecam system bo jest naprawdę dobry zwlaszcza jak planuje sie budowę systemem gospodarczym.

      Usuń
  2. Budowa zaczyna nabierać bardzo ładnych kształtów, niezwykle ciekawie to wygląda i widać ogrom pracy włożonej w budowę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam serdecznie.
    Pytanie takie mam czy wyszlo to taniej budowanie z klocków niż w innej technologi stawianie ścian np.ytong?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze że ytonga nawet nie brałem pod uwagę. Trzeba wiedzieć że materiał nie może być jednocześnie dobry izolacyjnie i konstrukcyjnie a te wszystkie energooszczedne bloczki tak sie reklamują. ich energooszczędność i wytrzymałość się kończy tam gdzie trzeba wylać wieniec czy nadproże i nagle się okazuje że mamy spore straty ciepła właśnie na elementach betonowych. w tym systemie jest jasno wysnaczona granica Konstrukcyjny żelbeton i 25 cm +5 izolacji i to w każdym zakątku domu. dlatego budując z tego systemu straty ciepła są tak niskie.
      po drugie budując z tradycyjnych materiałów pewnie bym się sam nie podjął jego budowania. gorzej się zajechałem stawiając ścianki nośne (jakies 12mb) niż stawiając dolną kondygnacje z izodomu. a ekipa muraży to jakieś 30 tysięcy. to w tej cenie mam już ocieplone ściany. także taka kalkulacja została przeprowadzona przed rozpoczęciem budowy i uważam ją za słuszną do tej pory. pozdrawiam

      Usuń
  4. Witam. Również polecam technologię. My już dom wybudowaliśmy a teraz stawiamy budynek garażowo-usługowy również w tej technologii. Prace związane z budową domu wspominam bardzo miło a teraz odświeżamy sobie wiedzę przy teraźniejszym budynku. Policzone przeze mnie zapotrzebowanie na ciepło wg Polskiej Normy zadziwiające niskie i bardzo satysfakcjonujące :) Służę swoją wiedzą oraz dużą ilością zdjęć z naszych realizacji przyszłym inwestorom :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Udalo sie zadaszyc przed terazniejszymi opadami? Ja walcze z ociepleniemm ale pogoda nie wspiera. Jakbym budowal z tych "klockow", to troche roboty bym zaoszczedzil. Widze u Ciebie ze to fajna technologia dla samorobów :). Życze sił, wytrwałości i pogody:).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. witam. udało się udało tylko blog trochę dawno nie był aktualizowany ale sie postaram to poprawić. A aktualnie jestem na etapie ocieplenia poddasza. dół mam wykończony:) technologia zajebista dla samorobów i oszczędzających pieniądze i przyrodę:)

      Usuń
  6. Ciekaw jestem jak to wszystko wyjdzie ;) Nie ma co się załamywać małymi potknięciami, ważne że wszystko zrobione jest porządnie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Prace zadziwijąco szybko postrepują. Sam jestem pod wielkim wrażeniem. Oby tak dalej.

    OdpowiedzUsuń
  8. Oooo, widzę, że zdecydowałeś się na rekuperację. Szczerze powiedziawszy na początku miałem wątpliwości, czy do wentylacji mechanicznej zainstalować także rekuperator. Żona jednak mnie namawiała no i się zgodziłem. Ekipa nosiła wiele sprzętu, sam rekuperator oraz króćce elastyczne, które później miały służyć za poprawę izolacji. Dopiero kiedy wszystko jest gotowe dostrzegam tego plusy. Oszczędzamy na ogrzewaniu dość spore pieniądze, poza tym mamy filtrowane powietrze, co tylko jest kolejną zaletą. Jeśli ktoś się jeszcze zastanawia to warto się zdecydować :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele osób stawia na ekipę która wykonuje wszystko od A do Z. Jest to wygodne jednak wiadomo, że o wiele bardziej kosztowne niż takie budowanie.

    OdpowiedzUsuń
  10. 24 yr old Mechanical Systems Engineer Salmon Simnett, hailing from Brossard enjoys watching movies like "Tale of Two Cities, A" and Soapmaking. Took a trip to Historic Town of Grand-Bassam and drives a Grand Prix. sprawdz ta strone internetowa

    OdpowiedzUsuń
  11. Dużo ciekawych informacji można tutaj znaleźć

    OdpowiedzUsuń
  12. Cała relacja bardzo dokładnie pokazuje przebieg prac. Podoba mi się to.

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkie prace jak widać przebiegają bardzo sprawnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Rewelacyjny wpis. Bardzo dokładnie opisuje przebieg prac.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wspaniała relacja z postępów w pracach.

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się jak szczegółowo zostały uwiecznione wszystkie prace. Rewelacyjny wpis.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ta relacja z prac jest bardzo wartościowa

    OdpowiedzUsuń
  18. Niesamowicie pouczający jest ten wpis

    OdpowiedzUsuń
  19. Ten wpis jest bardzo ciekawy

    OdpowiedzUsuń
  20. Wiele tutaj interesujących i ważnych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  21. Niesamowicie wartościowy wpis. Super

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  23. Ta relacja ukazała wszystko doskonale.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam a nawet zachęcam do zostawienia komentarza

Popularne posty z tego bloga

ściana szczytowa, więźba dachowa

Kostka betonowa z formy

Stojak na probówki