Prace wykończeniowe

Klejenie płyt karton gips należało do fajniejszej części prac na mojej budowie. Może ze względu na to że było ciepło i już na głowę nie kapało:)

Przed przyklejeniem płyt jak widzicie na zdjęciach, zrobiłem wstępny projekt kuchni. Po to żeby rozmieścić potrzebne instalacje takie jak nielegalny gaz, przyszłe gniazda elektryczne czy też instalację wodno kanalizacyjne. W kuchni trzeba dobrze się zastanowić co ma gdzie stać już na etapie projektu ponieważ później mogą  być kłopoty.

Kuchnia nie będzie ani zamknięta ani otwarta- będzie pomiędzy. ścianki mają po 60 cm czyli tyle żeby zabudowa meblowa się schowała na styk razem z blatem. wysokość do górnej krawędzi to troszę ponad 2m.

piana aplikowana pistoletem wielorazowym . puszek poszło na całą budowę około 40-50 sztuk ale uszczelniałem wszędzi gdzie się dało. na oko na same ściany zużyłem około 20 puszek
płyty przy oknach powinny być wypuszczone nad okno tak żeby w pionie nie szedł koniec okna z końcem płyty bo będzie pękać. Ja wypuszczałem akurat tyle , ile miał glif  tak żeby odpad z okna składał się właśnie na glif.

klejenie górnych płyt dobrze jest zobrazowane na filmie.




tutaj powstaje wnęka na zasłonę. korzystając z okazji że sufit będzie podwieszony o około 13 cm


w łazience najpierw miałem ochotę kleić glazurę bezpośrednio na styropian po uprzednim zagruntowaniu go gruntem kwarcowym ale jak zobaczyłem że małe wiadereczko kosztuję 5 dyszek to zrezygnowałem z pomysłu zwłaszcza że glazura na dodatkowej płycie będzie bardziej sztywna i stabilna.
oczywiście tutaj trzeba było zachować odpowiednią kolejność klejenia płyt ze względu na to że okno jest w prysznicu. najpierw parapet-potem boczne ścianki tak żeby ewentualna woda miała szansę spłynąć
dzban pod schodami to dobrze zagospodarowane wnęce o ile będzie się jeszcze dało wejść za kibel. u mnie zostaje jeszcze trochę miejsca akurat na farby które ni lubią niskich temperatur.

prysznic zagruntowany czeka na folię w płynie


na ściany nośne ze zwykłego pustaka też kleiłem płyty kg bo nikt by się nie kwapił zrobić maszynowo kilku metrów tynku. jak na razie wszystko w porządku i nie zanosi się na jakieś odspojenia.




















na tym słupie będą zainstalowane dwoje drzwi więc musiałem zrobić solidną budowle. dwie deski skręcone w T -ownik które zostały mi z dachu załątwią sprawę.







kable do oświetlenia schodów i wypusczone przewody do czujki ruchu. sprawdza się.

tu gdzie ściana odchodzi od pionu trzeba było zrobić podkładki.



na etapie stropu trudno było odgadnąć ile trzeba zostawić miejsca na rury nawiewno wywiene więc zostawiłem na pustaka z terivy. teraz trzeba było to uzupełnić bo trochę przedpokoiku na górze zabierało.





Górna łazienka sąsiaduje z przestrzenią nad schodami. W oryginalnym projekcie przestrzeń ta jest wysoka i nie wykorzystana. zapewne było by tam składowisko pająków ale ja nie oddałemod tak tego kawałka chawiry. wykorzystałem go do trzymania łazienkowych rzeczy.






















































Komentarze

  1. Widać, że wszystko powoli nabiera kształtu :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetnie dobrane okna! Bardzo nowoczesne i pewnie dobrze izolują ciepło. Mnie podczas budowy domu pozytywnie zaskoczyły okna od firmy z Bielsko Białej. Nie dość, że świetnie komponują się z całym stylem domu, to nawet zimą dbają o izolację :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawi mnie czy montaż i regulacja okien pcv nie sprawiły Ci problemu? Czy jednak zdecydowałeś się na pomoc ekipy? Jestem właśnie na etapie budowy domu i zastanawiam się czy potrzebna jest mi ekipa, czy będę w stanie sam wszystko dobrze wstawić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. siemasz montaż był robiony prze ekipę ale musiała robić poprawki bo termowizja wykazała że jest źle wykonana. Pomiędzy warkoczami pianki były mijsami pęcherze powietrza które pogarszały właściwości izolacyjne. Wtedy nie wiedziałem jak to się robi a dziś bym to sam wykonał chociaż nie wiem czy by się to opłacało. w 4 osoby zajęło im to z 14 godzin ale samemu czy we dwóch to już trochę dłużej by zeszło. ale twoja wola. kombinuj pozdrawiam.

      Usuń
    2. Nie opłaca się. Jak wstawia firma daje gwarancję. Często producent wymaga by zrobiła to firma bo inaczej nie da pełnej gwarancji. Ja również zdecydowałem się na okna z montażem jeden dzień i po problemie.

      Usuń
  4. Wykończenie domu to pierwszy etap, a ma Pan jakiś pomysł na taras i ogród? Poszukuje inspiracji z wykorzystaniem drewna. Kolega polecił mi deski tarasowe, jednak mam wątpliwości co do ich kolorystyki? Jakaś rada dla początkującego majstra?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam. mam sporo pomysłów ale do realizacji jeszcze trochę niestety. ja położyłem imitację elastyczną deski i prezentuje się fajnie ale zobaczymy jak z trwałością. jeżeli chodzi o pomysły na ogród to w planie jest weranda z kombo piecem (wedzarnia ,gril,piec chlebowy) basem murowany, może kilka dołków do golfa się uda zrobić. i wiele innych.pozdrawiam

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  7. Projekt kuchni jest bardzo dobry, niby przestrzeń otwarta a jednak widocznie oddzielone pomieszczenie, super

    OdpowiedzUsuń
  8. Super robota! Z zdjęcia na zdjęcie przybiera kształtów. Czekam na kolejne wpisy. Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  9. No to za niedługo już będzie aranżacja mieszkania, wstawianie mebli. Ja już nie mogę się tego etapu doczekac:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubie czytać takie wpisy :) Często sie inspiruje bo tez pracuje w zawodzie -

    OdpowiedzUsuń
  13. Prace wykończeniowe czasem trwają w nieskończoność, ale efekt końcowy potrafi często zaskoczyć :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja już nie mogę się doczekać tego stanu u nas. Postawiliśmy na pompę ciepła w domu

    OdpowiedzUsuń
  15. dzięki za te informacje, właśnie takich informacji szukałam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super! Czekamy na efekty końcowe. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  17. Prace wykończeniowe zajmują najwięcej czasu niestety, ale warto poświęcić temu czas

    OdpowiedzUsuń
  18. Cenne wskazówki i informacje. Warto było tutaj zajrzeć. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  19. Prace wykończeniowe wymagają cierpliwości i dużego zaangażowania

    OdpowiedzUsuń
  20. Super wpis. Dużo przydatnych wskazówek i porad

    OdpowiedzUsuń
  21. Prace wykończeniowe zawsze trwają najdłużej

    OdpowiedzUsuń
  22. Wszystkie te prace zajmują bardzo dużo czasu, ale niestety są niezbędne

    OdpowiedzUsuń
  23. Wszystkie informacje jak najbardziej przydatne. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawe informacje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  25. Prace wykończeniowe czasem trwają w nieskończoność.

    OdpowiedzUsuń
  26. Artykuł naprawdę super! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawy artykuł. Wszystkie informacje jak najbardziej pomocne.

    OdpowiedzUsuń
  28. Robota idzie pełną parą. Brawo!

    OdpowiedzUsuń
  29. Podczas budowy domu, prace wykończeniowe to ostatni etap, który sprawia chyba najwięcej przyjemności.
    http://skladdesign.pl/

    OdpowiedzUsuń
  30. Ciekawy wpis. Same przydatne informacje. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  31. Udało się Ci się wszystko naprawdę dobrze opisać

    OdpowiedzUsuń
  32. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  33. Super wpis, dużo przydatnych informacji

    OdpowiedzUsuń
  34. Ciekawa relacja z kolejnych etapów, super blog

    OdpowiedzUsuń
  35. Fajnie przedstawiłeś tę relację z całości prac, bardzo ciekawy post

    OdpowiedzUsuń
  36. Interesujący wpis. Bardzo ciekawe pomysły

    OdpowiedzUsuń
  37. Świetnie się czyta twojego bloga

    OdpowiedzUsuń
  38. Super, że wszystko tak dokładnie opisałeś.

    OdpowiedzUsuń
  39. Wszystkie informacje jak najbardziej pomocne

    OdpowiedzUsuń
  40. Ten wpis jest bardzo interesujący

    OdpowiedzUsuń
  41. Super wpis. Warto było tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń

  42. Wpis zawiera bardzo ciekawe informacje

    OdpowiedzUsuń
  43. Kartongips jest bardzo trafnym wyborem. Sprawdza się świetnie i wygląda tak samo dobrze.

    OdpowiedzUsuń
  44. Podczas prac wykończeniowych warto jest zaopatrzyć się w wysokiej jakości gniazda i łączniki.

    OdpowiedzUsuń
  45. Dokładnie jest to bardzo ważna kwestia, ale ja chcę jeszcze powiedzieć, że również bardzo istotnym jest to aby właśnie wiedzieć który kominiarz jest godny polecenia. W każdym razie ja bardzo chętnie korzystam z usług https://kominiarz.warszawa.pl/ i myślę, że to jest bardzo dobre rozwiązanie.

    OdpowiedzUsuń
  46. Bardzo interesujący wpis

    OdpowiedzUsuń
  47. Mega relacja, bardzo czasochłonne musi być prowadzenie takich wpisów

    OdpowiedzUsuń
  48. Świetne zdjęcia krok po kroku.

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo fajna i wyczerpująca jest ta relacja z prac.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Zapraszam a nawet zachęcam do zostawienia komentarza

Popularne posty z tego bloga

ściana szczytowa, więźba dachowa

Kostka betonowa z formy

Stojak na probówki